18.2.10

Nä nu räcker det!

Igår åkte jag in till stan för att strosa runt lite i söders butiker. Tänkte kanske låta något fint plagg slinka med hem, nu när alla fina vårnyheter finns ute i alla affärer(shoppingförbudet är som bortblåst).

Men nej, det enda som fick följa med hem var en tidning och en brödform. Kul. Hur många plagg jag än tittade på så kändes alla som den-där-kan-jag-ha-när-jag-gått-ner-resterande-gravidkilon-kläder.

All fika och mindre rörelse har gjort att det fortfarande ser ut som att jag är gravid i femte månaden. Nu räcker det! Jag orkar inte gå runt och känna mig så oattraktiv längre, en riktig tråk-maorsa, inte så glammig å snygg som jag såg framför mig att jag ska bli. Vill känna mig attraktiv igen. Gud vilken klycha, vilken nybliven mor känner inte såhär?

Man säger det så ofta, men nu jävlar, från och med nästa vecka börjar operation beach 2010. Nu har jag skrivit det svart på vitt, då MÅSTE jag stå fast vid mitt ord.

2 kommentarer:

  1. Du ser inte ut som du vore gravid i femte månaden alls darling! Inte minsta lilla! Jag tycker alltid att du ser ut som en trendig och tjuslo mamma när vi ses:)

    Men visst känner man sig lite trist så här års, jag skyller på vädret. Vem fasen kan klä sig snyggt i detta slaskäckel. Men snart är det vår!

    SvaraRadera
  2. Tack käraste du! Jag anstränger mig alltid lite extra när jag träffar dig ;-). Sen är jag bra på att trolla bort magen med fina, lite större toppar!

    Men din kommentar värmde verkligen, nu tycker jag att jag förtjänar en av mammas hembakta mini-semlor!

    SvaraRadera

En liten rad gör en glad!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails