16.2.10

Att sova eller inte sova, det är frågan.

Vi hade en avvänjningshelg. Dottern använde mig som napp hela natten lång, något som varken var bra för mig eller henne. Så två nätter hos mormor och snutt-på-mamma-behovet var borta. Jippi tänkte vi, tidigare vaknade hon ca: 15 gånger per natt och hade svårt att somna om, nu vaknade hon bara ca: 4 gånger, och det gick hur bra som helst att somna om.

Men man ska ju aldrig ta ut segern i förskott, nu har nätterna blivit ännu värre än vad de va. Nu vaknas det och skriks hysteriskt för att sen inte somna om, vaken under natten i flera flera timmar... Å det är inget hej-jag-vill-vara-vaken-och-leka, det är hej-jag-vill-vara-vaken-och-skrika...

Hur ska man ta sig ur det här då?

Min älskade lilla tok-dotter.

2 kommentarer:

  1. Åh tusan oxå:( Jag hoppas verkligen det blir bättre! Det är verkligen ett elände att inte kunna sova, man blir helt snurrig.

    Algot skriker fortfarande på kvällarna, en sisådär 1,5-2 timmar, typ kl.22-00. Det är magen, stackarn... men vi har listat ut att såna där pysventiler funkar bra, Windi. Sen när han fått prutta lite så brukar han sova bra, i egen säng, och jag ammar en gång på natten. Så oftast sover vi rätt bra nuförtiden faktiskt, även om det känns hopplöst där på kvällen.

    SvaraRadera
  2. Åh vad skönt att ni hittat bågot som verkade hjälpa, varför provade jag aldrig windi...? Vilma hade sin värsta skrikperiod under kvällarna mellan 19-22.

    en positiv nyhet, inatt var vilma bara vaken mellan 01-01:45 sen sov hon resten av natten, så skönt!!!

    SvaraRadera

En liten rad gör en glad!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails