29.9.10

Listor listor listor...

Jag gör listor för allt, vad jag ska göra den här veckan, vad som ska renoveras i lägenheten, vad som ska ätas till middag, lista på framtidsplaner, baby-namn, you name it, jag har en lista!

Nu har jag skrivit en lista över kläder som ska fylla min garderob (livsviktigt!), kläder som ska hålla, både i kvalitet och stil i flera år framöver. Klassiska, stilrena kläder i neutrala färger. Låter lite boring, men jag är så jäkla bra på att spontanshoppa att det ofta blir helt fel...

Jag ska nu hålla mig till min lilla lista och enbart handla kläder och accessoarer som står nedskrivet. Kommer jag att hålla mitt löfte till mig själv? Troligtvis inte, men jag kanske tänker efter innan jag köper den där mönstrade toppen som är kul några gånger, eller de där byxorna som är så himlans billiga (men inte klockren passform).

Sen ska det rensas ordentligt i garderoben, det ska säljas och skänkas bort, inget mer "när jag går ner 8 kilo och börjar tokträna, då kan jag ju ha dom byxorna/den toppen, eller, den kanske blir modern igen någon gång, den kan jag ju inte göra mig av med".

Får se hur det går!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En liten rad gör en glad!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails