17.3.10

Skitsnack

Det känns alltid lika tråkigt när någon man varit vän med snackar en massa skit bakom ens rygg, sårar och trycker ner. Av denna anledning bröt jag med en "vän" som jag känt i 7-8 år.

Fick höra senast härom dagen att hon sagt till en gemensam vän att jag var konflikträdd, inte hade några kompisar, osäker, skadad av min barndom, egoistisk och snål... Vill man verkligen beblanda sig med en sådan person som behöver snacka så mycket skit för att känna sig bättre själv? Osäkerheten ligger nog hos henne, inte hos mig.

Jag hoppas verkligen att hon någon dag ska vakna upp ur sin bubbla och inse att hennes beteende driver bort alla människorna runt omkring henne.

Sorgligt.

2 kommentarer:

  1. Folk beter sig bara illa mot andra om de mår dåligt själva. Ett sätt att få uppmärksamhet och verka bättre är ju vara att klanka ner på andra, då slipper man prata om sina egna problem och visa att man kanske själv inte har kompisar eller ett liv. Avundsjuka helt enkelt.

    Men det håller inte i längden. Ingen gillar att lyssna på skitsnack eller negativt skvaller i all oändlighet. Då står skvallraren där alldeles ensam.

    Man ska omge sig med vänner som man mår bra av att träffa. Det ska vara kul och givande:)

    SvaraRadera
  2. Tack söta du, kul och givande är precis vad jag känner när vi ses:):):)

    SvaraRadera

En liten rad gör en glad!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails