18.5.10

Sjuk igen...

Ja, då har kära lilla Vilma varit sjuk i nästan två veckor (med ett uppehåll då tre dagar). Igår, efter 3 dagar med 40 graders feber åkte vi in till akuten.
 Jag förväntade mig en snabb koll och sen det som man alltid får, ett så himla bra penicillin som tar död på allt. Och mycket riktigt, knappt några frågor, snabb koll i öronen för att jag talat om att hon haft öroninflammation nyligen och en snabbsänka, visade sig att sänkan låg på 97, normal e tydligen runt 7 så nån typ av inflammation fanns det i kroppen.

Ett recept på en 10-dagars penicillinkur skrivs ut och ett snabbt hejdå. Ingen förklaring, ingenting. Jag förstår att de har sjukt mycket att göra, men en aning mer medmänsklighet skulle inte skada...

När Vilmas kära mormor snällt åker iväg till ett kvällsöppet apotek för att hämta ut medicinen visar det sig att det är slut, inte bara där, utan nästan överallt, även hos tillverkaren...? Va fan nu då? Idag får vi ett nytt recept utskrivet av någon som visade lite mer hänsyn på ett penicillin som faktiskt fanns på apoteket, tjohooo, så ikväll ska vi börja ta död på de envisa bassiluskerna!

2 kommentarer:

  1. Det är så synd om krassliga barn:( Och krassliga barns föräldrar, vilken pärs:( Hoppas hon mår tiptop fort som tusan nu! Krya-på-sig-kramar från oss!

    SvaraRadera
  2. Tack sötaste,känns som man bara gnäller och håller på... Tråkiga jag!

    SvaraRadera

En liten rad gör en glad!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails