28.1.10

Varför kan man inte...

...sluta konsumera? Varför tänker man alltid "om jag bara köper dom jeansen och den kjolen, de stövlarna och dom smyckena, sen får vi inte glömma jackan och väskan också. Då har jag allt jag behöver!". Men när man väl köpt allt det där så finns det ju 100 nya grejer som man bara måste ha för att garderoben ska bli komplett.

Sen har vi ju inredning också, vi får ju inte glömma de nya gardinerna, den grytan, dom vaserna. Ljusen som ska matcha tavlan osv...

Jag tycker ju iochförsig att det är fruktansvärt roligt att shoppa, och älskar att få inspiration av nya trender. Men jag känner många gånger att det faktiskt blir för mycket. När prislapparna hänger kvar på oanvända kläder och ljusstakarna står kvar orörda i skåpet, precis där de ställdes in när de var nyinhandlade.

Shoppingförbud i en eller två månader skulle vara den ultimata utmaningen just nu, bara inhandla det mest nödvändiga. Att även vara ekonomisk när det kommer till maten.

Att jag redan hunnit inhandla två par jeans, en kofta, tre plagg till dottern och några skönhetsprodukter den här månaden är ju en annan fråga. Min ursäkt? Att jag Verkligen behövde just de grejerna precis just nu och sen var ju allt på REA...

2 kommentarer:

  1. Jag vet exakt hur det är! Bara EN grej till tänker man, det är verkligen det ENDA jag behöver, sen är det stopp i en månad. Håller max 1 v. Och när man inte handlar åt sig själv behöver ju pluppen nåt nytt och gulligt.
    Tur för plånkan att Solna centrum är så dåligt!
    Men nu behöver jag faktiskt ett par byxor. På riktigt. Har gått ner 15 kg (shit bara 5 kvar woho) och har 1 par fula byxor som passar. Och ett maffigt halsband vill jag ha. Och en vit sailortröja med blå ränder. Haha, byxor var det ja.

    SvaraRadera
  2. Shit va du e duktig, gått ner så mycket redan!Men om det går så tar vi oss en sväng i de trevliga butikerna på söder nästa vecka och kollar om de har nåt fint som passar!
    Du har ju faktiskt en anledning att unna dig nåt, man måste ju faktiskt ha kläder som passar, vi ska ju va snyggo-morsor, inte sunk-morsor ;-)

    SvaraRadera

En liten rad gör en glad!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails