29.1.10

30-årskris

Nu har året kommit då det fina talet 30 närmar sig med stormsteg, ska jag bli trettio? Jag som egentligen bara är 23, hur hände detta? Det kan ju faktiskt inte stämma... allt jag skulle göra då??? Resorna, utbildning, kurser, karriär...???

Jag har ju iochförsig hunnit med en hel del annat, men det finns mycket som fortfarande ligger kvar där i min hög av att-ska-göra-grejer. Jag som alltid sagt att åldern inte spelar någon roll, det är hur man är och känner sig som är grejen.
Men nu när det är min tur att ta steget in i trettio-årsåldern kännns det lite annorlunda måste jag säga. Små gråa hår, linjer runt ögon och mun, kroppen som inte riktigt såg ut som den gjorde...

Men skam den som deppar ihop och tänker att livet är slut, det har väl egentligen bara börjat!? Eller?

Men jag får ju faktiskt visa legitimation både när jag ska köpa snus åt killen och när jag handlat 2,2 % glögg på ICA, så jag kanske inte ser så gammal ut trots allt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En liten rad gör en glad!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails